تحولات سرزمین‌های اشغالی/ روز یازدهم

تحولات سرزمین‌های اشغالی/ روز یازدهم

غزه

رژیم صهیونیستی در اقدامی شنیع، حیوانی و غیر قابل‌بیان، بیمارستان معمدانی را که محل پناه و معالجه زخمی‌ها بود، بمباران کرد که طی آن ۸۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

به نقل از مشرق - در یازدهمین روز از عملیات طوفان الاقصی، حملات به شهرک‌های اشغالی ادامه پیدا کرد. همچنین تبادل آتش میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی ادامه دارد.

رهبران کشورهای غربی در تلاش برای کمک به رژیم صهیونیستی برای فرار از بحران فعلی هستند. رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و آمریکا اعلام کرده اند که به زود به سرزمین‌های اشغالی سفرخواهند کرد. آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده است که آب در غزه مساله‌ای اساسی است و مردم بدون آن جان خود را از دست خواهند داد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ۲۸۰۰ فلسطینی کشته شده و ۱۱ هزار نفر هم زخمی شده‌اند. نیمی از کشته‌ها و مجروحان کودک و زن هستند. همچنین ۱۱۵ مرکز درمانی و بهداشتی در غزه بمباران شده‌اند.

امیر عبداللهیان شب گذشته در سخنانی صریح نسبت به تبعات ادامه جنایت رژیم صهیونیستی در غزه هشدار داد و اعلام کرد: اگر فوری جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشود، جبهه‌های جدید به رویشان گشوده خواهد شد. به گفته وزیر امور خارجه کشورمان، امروز اگر از غزه دفاع نکنیم فردا باید با بمب های فسفری در بیمارستانهای خودمان مقابله کنیم. گسترش جنگ‌ در حوزه مقاومت به تغییر نقشه رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

می توانید پوشش لحظه به لحظه مشرق از عملیات طوفان الاقصی در روزهای گذشته را اینجا مرور کنید:

روز اول: شکست تاریخی رژیم صهیونیستی/ اسارت تعدادی بالایی از نظامیان به دست رزمندگان مقاومت/ نتانیاهو: روزهای سختی در پیش داریم

روز دوم: رژیم صهیونیستی زیر آتش خشم فلسطینیان می‌سوزد

روز سوم: تلفات صهیونیست‌ها در اثر حملات موشکی حزب الله / سخنگوی القسام: نبردهای ما در بسیاری از نقاط ادامه دارد

روز چهارم: فرمان تخلیه صهیونیست‌ها از شهرک هم مرز با لبنان/ شلیک خمپاره از خاک سوریه به سرزمین های اشغالی/ هشدار رهبر انصارالله یمن در رابطه با هرگونه دخالت آمریکا به سود رژیم صهیونیستی

روز پنجم: شروع درگیری در کرانه باختری/ کشته های رژیم صهیونیستی به ۱۳۰۰ نفر رسید/ تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به ۱۸۹ نفر افزایش یافت/ورود نیروهای تازه نفس قسام به خط مقدم جنگ

روز ششم و هفتم: انتشار خبر سرنگونی یک بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی/اختلاف میان نتانیاهو و وزیرجنگ رژیم صهیونیستی/حزب الله چندین هدف در سرزمین های اشغالی را مورد حمله قرار داد

روز هشتم:تبادل آتش میان حزب‌الله و اشغالگران صهیونیست/ موشک باران تل‌آویو، ‌عسقلان و اشدود/ شمار کشته‌های ارتش اسرائیل به ۲۶۵ نفر رسید

روز نهم:تعدادی شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ۲۷۵۰ نفر رسید/ نتانیاهو: هیچ آتش بس بشر دوستانه ای وجود ندارد/ خبرنگار صهیونیست: حزب الله عملا تبدیل به یک طرف جنگ شده است

روز دهم:تل‌آویو آماج حملات موشکی مقاومت غزه/ وزیر امورخارجه ایران: اگر فوری جنایات صهیونیست‌ها متوقف نشود، جبهه‌های جدید به رویشان گشوده خواهد شد


تحولات روز یازدهم عملیات طوفان الاقصی

جنایت غیر قابل توصیف رژیم صهیونیستی در غزه/ بمباران بیمارستان معمدانی با بیش از ۵۰۰ شهید

۰۰:۰۹- نیروهای حافظ صلح سازمان ملل "یونیفل" به طور کامل از جنوب لبنان عقب‎نشینی کردند.

۲۳:۵۵ - مردم مراکش تظاهراتی گسترده را مقابل ساختمان پارلمان این کشور در محکومیت بمباران بیمارستان معمدانی در غزه توسط ارتش جنایتکار "اسرائیل" برگزار کردند.

۲۳:۵۰ - کشورهای قطر، ایران، عربستان، اردن، ترکیه، مصر، الجزایر، عراق، لبنان، بحرین و عمان طی بیانیه‌هایی بمباران بیمارستان معمدانی در غزه و قتل عام صدها فلسطینی در این بیمارستان را شدیدا محکوم کردند.

۲۳:۰۸ - پارلمان ترکیه طی بیانیه‌ای بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را قویا محکوم کرد و آن را جنایت علیه بشریت خواند.

۲۲:۵۳ - گردان‌های قسام در واکنش به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران بیمارستان معمدانی، شهر اشغالی تل آویو را هدف حمله گسترده موشکی قرار داد. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع انفجاری مهیب در شهر تل آویو خبر داد.

۲۲:۴۰ - حمله مردم خشمگین در اردن به سفارت رژیم صهیونیستی

۲۲:۳۶ -خالد مشعل رهبر حماس در خارج سراسر امت را به تحرک فوری، ابراز خشم و انزجار و تظاهرات گسترده مقابل سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان در واکنش به کشتار فلسطینیان در بیمارستان معمدانی فراخواند.

۲۲:۲۶ - بیانیه اردن در بمباران بیمارستان معمدانی در غزه: اردن بمباران بیمارستان معمدانی در غزه را شدیدا محکوم می‎کند، مسئولیت این جنایت خطرناک را متوجه رژیم اشغالگر "اسرائیل" می‌دانیم. اردن این اقدام مغایر با ارزش‌های انسانی و اخلاقی و قوانین انسانی بین‌المللی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو در خصوص قواعد جنگی را به شدت محکوم می‌کند.

 
 
% buffered00:00
00:20
 
 
لحظه حمله به بیمارستان معمدانی

۲۲:۲۲ - شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از اسرائیلی‌های حاضر در ترکیه خواست سریعا این کشور را ترک کنند.

۲۲:۰۲ - وزارت خارجه فلسطین: بمباران بیمارستان المعمدانی به وسیله رژیم صهیونیستی جنایت جنگی است.

۲۱:۵۷ - واکنش نخست وزیر کانادا به بمباران بیمارستان معمدانی: اخباری که از غزه می‌رسد، فاجعه‌بار است، این فجیع و غیرقابل قبول است.

۲۱:۳۵ - مقاومت فلسطین لحظاتی قبل در پاسخ به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار داد.

بیمارستان معمدانی پس از جنایات رژیم صهیونیستی

۲۱:۲۸ - برخی اخبار غیر رسمی از نوار غزه حاکی است که تعداد شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی در نوار غزه بیشتر از ۵۰۰ نفر بوده و به حدود هزار نفر می‌رسد.

۲۱:۲۱ -  شبکه العربی: ارتش صهیونیستی تهدید کرده است که بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه را بمباران خواهد کرد.

۲۱:۱۴ - سازمان امداد و نجات غزه: وارد بیمارستان المعمدانی شدیم، هیچ مجروحی نیافتیم، صدها شهید تکه تکه شده یافتیم.

بیمارستان معمدانی پس از جنایات رژیم صهیونیستی

۲۰:۱۷ - آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ۶ فلسطینی به دنبال بمباران مدرسه این سازمان در اردوگاه آوارگان المغازی در غزه به شهادت رسیدند.

۱۹:۵۷ - جنگنده‌های اسرائیلی بیمارستان المعمدانی در شهر غزه را که شمار زیادی از آوارگان و افراد بی‌سرپناه در آنجا نگهداری می‌شدند، هدف قرار دادند که طی آن شماری شهید و مجروح شدند.

۱۹:۵۲ - شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه برای اعلام همبستگی با "اسرائیل" به تل آویو سفر خواهد کرد.

۱۹:۱۰ - منابع عبری زبان اعلام کردند که در پی حمله موشکی قسام، صدای دو انفجار مهیب در جنوب تل آویو شنیده شده است.

۱۸:۵۰ - گردان‌های قسام در پاسخ به کشتار غیرنظامیان در غزه و بمباران مناطق مسکونی، شهر تل آویو را هدف حمله موشکی گسترده‌ای قرار داد.

۱۸:۳۲ - سانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که یک فروند پهباد امروز از جنوب لبنان قصد نفوذ به داخلی اراضی اشغالی را داشته که سامانه‌های پدافندی اقدام به مقابله با آن کردند.

۱۸:۱۱ - وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳۰۰۰ نفر رسیده است.

۱۷:۴۱ -  حزب الله رسما شهادت ۴ نفر از مجاهدان خود در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مجاور مرزهای شمالی فلسطین اشغالی را تایید کرده است.

۱۷:۰۹ - حملات توپخانه‌ای اسرائیل به سمت شهرهای مرزی «رمیش» و «عیتارون» در جنوب #لبنان آغاز شد.

۱۷:۰۸ - رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل: اگر به حزب‌الله حمله کنیم #لبنان را به عصر حجر برمی گردانیم!

اطلاعات ارتش اسرائیل: مسئولیت شکست را میپذیریم

۱۶:۵۶-مقاومت اسلامی لبنان از شهادت یکی از نیروهایش در عملیات های ضد رژیم صهیونیستی خبر داد

۱۶:۴۸ - رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سازمان اطلاعات نظامی ارتش "آمان" اذعان کرده در پی بردن به اهداف و برنامه‌های حماس، در پیش بینی عملیات طوفان الاقصی ـ شکست خورده و مسئولیت کامل این شکست را برعهده می‌گیرد.

۱۶:۳۹ - گردان‌های قسام در پاسخ به جنایات وحشیانه دشمن صهیونیستی در غزه، نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در نزدیکی "یاد مردخای" هدف حمله خمپاره‌ای و راکتی قرار داد. قسام پایگاه نظامی رعیم و شهرک نتیفوت را هم هدف حمله راکتی قرار داد.

 
 
فرار نمایندگان کنست پس از به صدا در آمدن آژیر خطر

۱۶:۲۳ - حزب الله لبنان اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی صبح امروز یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه المطله ـ در شمال فلسطین اشغالی ـ هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کردند.

۱۶:۲۱ - شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مجددا از شلیک موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت منطقه شتولا در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۶:۰۵ - ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفا الاقصی در غزه در ۷ اکتبر ۶۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

ادامه درگیری و تبادل آتش میان حزب الله و رژیم صهیونیستی

۱۶:۰۱ - حزب الله لبنان لحظاتی قبل بار دیگر دوربین‌های امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی را در امتداد دیوار العدیسه ـ کفر کلا در مرزهای شمالی به گلوله بست.

۱۵:۴۹ - حملات موشکی مستمر مقاومت فلسطین به شهرها و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه به ویژه شهر سدروت، رژیم صهیونیستی را مجبور کرد که این شهر را منطقه بسته نظامی اعلام کند.

۱۵:۲۹ - مقاومت فلسطین پایگاه نظامی کیزوویم در مجاورت باریکه غزه را هدف حمله راکتی قرار داد. گردان‌های قسام اعلام کرد که در پاسخ به کشتار کودکان و غیرنظامیان در غزه، شهر اشغالی عسقلان و عین الثالثه را هدف حمله راکتی قرار داده است.

۱۵:۰۷ - خبرنگار الجزیره اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک عیترون در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

 

 
فیلم جنایات ارتش رژیم صهیونیستی

۱۴:۴۸ - گردان‌های قسام در پاسخ به ادامه کودک‌کشی صهیونیست‌ها در غزه، شهر اشغالی عسقلان را هدف حمله راکتی قرار داد.

۱۴:۱۰ - گردان‌های شهید عزالدین قسام لحظاتی قبل بار دیگر حملات موشکی گسترده‌ای به تل آویو و حومه آن و همچنین پایگاه هوایی بلماخیم در پاسخ به کشتار غیر نظامیان در نوار غزه انجام داد.

۱۳:۴۵ - رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه طی روزهای آینده برای اعلام همبستگی با رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

۱۳:۰۰ - وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیلی ورودی بیمارستان اروپایی غزه را بمباران کردند که طی آن خساراتی به این بیمارستان وارد شده است.

در حال حاضر خبری از آتش بس نیست

۱۲:۵۰ - برنامه جهانی غذای سازمان ملل: ذخیره غذایی نوار غزه در حال اتمام است.

۱۲:۲۰ - رویترز به نقل از سخنگوی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در مرحله کنونی خبری از آتش‌بس انسانی در غزه نیست.

۱۱:۳۷ - یونیسف: آب شرب در غزه پایان یافته و مردم این منطقه مجبور به آشامیدن آب‌های ناسالم و غیرقابل شرب هستند.

سفر روسای چند کشور غربی به فلسطین اشغالی برای نجات صهیونیست‌ها/ تبادل آتش میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی ادامه دارد/  شهادت یکی از نیروهای حزب الله لبنان/ سدیروت منطقه بسته نظامی اعلام شد+ عکس و فیلم
حملات موشکی به سرزمین‌های اشغالی

۱۱:۳۱ - شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک موشک ضدزره از لبنان به سمت شهرک صهیونیست‌نشین المطله در اراضی اشغالی خبر داد.

۱۰:۴۹ - ارتش صهیونیستی از حمله موشکی از لبنان به شهرک المطله در شمال فلسطین اشغالی خبر داد و اعلام کرد که به این حمله واکنش نشان خواهد داد.

۱۰:۲۵ - براساس گزارش‌ها نظامیان اسرائیلی در حملات بامداد امروز به کرانه باختری دست کم ۵۳ نفر را بازداشت کردند.

آمریکا فرماندهی نبرد بر علیه حماس را بر عهده گرفت

۱۰:۲۱ - روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که آمریکا فرماندهی جنگ را برعهده گرفته است و ما اکنون در مرحله دیپلماسی قرار داریم، برای همین حمله نظامی به غزه به تعویق افتاده است.

۹:۳۵ - مقاومت نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شرق پایگاه نظامی ناحل عوز در اطراف غزه هدف حمله راکتی قرار داد. گردان‌های قسام پایگاه نظامی تسیلم را هدف حمله راکتی قرار داد.

سفر روسای چند کشور غربی به فلسطین اشغالی برای نجات صهیونیست‌ها/ تبادل آتش میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی ادامه دارد/  شهادت یکی از نیروهای حزب الله لبنان/ سدیروت منطقه بسته نظامی اعلام شد+ عکس و فیلم
تصویر دردناک از غزه

۷:۵۹ - فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) برای دیدار با مقامات بلندپایه اسرائیلی از جمله رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی وارد فلسطین اشغالی شد.

۷:۵۱ - شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز سه شنبه وارد فلسطین اشغالی خواهد شد و با خانواده‌های اسرائیلی‌های اسیر نزد حماس در غزه دیدار خواهد کرد.

۶:۳۴ - جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی خواهد شد.

۲:۴۲ - منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون در حال بمباران مواضع حزب الله در خاک لبنان است.

۲:۲۴ - شمار شهدای غزه به ۲۸۳۷ نفر افزایش یافت

منبع : مشرق نیوز


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها: طوفان_الاقصی فلسطین ارتشقویارتش_ایرانارتش_انقلابیارتش_مردمی ارتش_فدای_ملت بیداری_ملتسرباز_وطن صدای_ارتش
[ چهار شنبه 26 مهر 1402 ] [ 6:23 ] [ فاتح ]
[ ]